Fotowedstrijd ‘Het mooiste gebouw van Zaanstad’ – Winnaar bekend!

In het kader van het 50-jarig jubileum van de gemeente Zaanstad organiseerde Babel een speciale fotowedstrijd: 'Het mooiste gebouw van Zaanstad'. Tot en met 31 mei 2024 konden inwoners hun zelfgemaakte foto van hun favoriete gebouw inzenden. Een deskundige jury, bestaande uit Marjolein Lensink-Neijzing (fotograaf), Lisa van Tongeren (stadsdichter), Annemée Dik (fotograaf en kunstdocent) en Anne van der Meulen (architect), selecteerde 25 foto's uit de vele inzendingen.

Tot 15 juli kregen Zaankanters de kans om te stemmen op hun favoriete foto uit deze top-25. Bijna 1200 stemmen werden uitgebracht!

Tijdens het Babel Festival op 5 oktober heeft wethouder Wessel Breunesse de winnaar bekendgemaakt. Lex Hackmann won de fotowedstrijd met 136 stemmen voor zijn prachtige foto van het Regthuys in Westzaan (boven). Als prijs ontving hij een overnachting in het iconische Inntel Hotel in Zaandam.

Benieuwd naar de verhalen achter de top-5? Bekijk de portretten van de inzenders op ons YouTube-kanaal.