Babel

Fotowedstrijd: Ontdek het mooiste gebouw van Zaanstad!

De Waakzaamheid, Hoogstraat, Koog aan de Zaan

• Wedstrijd: Mooiste gebouw van Zaanstad
  • Ingezonden door: Piet Keijzer
  • E-mail: pieterkeijzer@planet.nl
  • Toelichting: De Waakzaamheid, de houten herberg uit 1626, een prachtig gerestaureerd rijksmonument. Dit pand vormde, als vervolg op de restauratie van pakhuis Asia, de opmaat voor het ontstaan van de Koogersluisbuurt. Een samengaan van wonen, werken, ontspanning en publieke toegankelijkheid naar de Zaan, inclusief de, in profiel teruggebrachte voormalige sluisgang. Een parel in oud – Koog aan de Zaan.
  • Door deze foto (max 4mb) in te zenden, verklaar ik dat deze foto door mij persoonlijk is gemaakt en dat ik Babel en de media het recht verleen om deze foto vrij te gebruiken.: Door deze foto in te zenden, verklaar ik dat deze foto door mij persoonlijk is gemaakt en dat ik Babel en de media het recht verleen om deze foto vrij te gebruiken.