Babel Sponsorcafé smaakt naar meer

Op woensdag 18 september vond het allereerste Babel Sponsorcafé plaats op het Hembrugterrein. Een diverse groep van zo’n 30 aanwezigen, waaronder bouwers, ontwikkelaars, architecten en gemeentelijke vertegenwoordigers, kwam samen voor een rondleiding bij het CPO-project van coöperatie De Hemburgers, bestaande uit 26 huishoudens.

Martine Vledder en Anita Star, beiden bestuursleden van de coöperatie, leidden het gezelschap rond langs de gerenoveerde en gerestaureerde monumentale panden van de voormalige munitiefabriek. Ondanks de uitdagende start van het project in 2018, is het eindresultaat volgens de organisatoren "betoverend mooi." De bezoekers kregen een unieke inkijk in dit bijzondere proces van transformatie.

Na de rondleiding sprak wethouder Wessel Breunesse, onder het genot van een aangeklede borrel bij Bind, over zijn visie op het Hembrugterrein. Hij benadrukte het belang van het behoud van de kwaliteiten van dit historische gebied en sprak zijn waardering uit voor de doorzettingskracht en deskundigheid van de coöperatie De Hemburgers.

De reacties van de aanwezigen waren zeer positief. Het eerste Babel Sponsorcafé bood een ontspannen en levendige setting waarin iedereen op deze unieke locatie de gelegenheid kreeg om elkaar beter te leren kennen. Dit smaakt duidelijk naar meer! Het volgende sponsorcafé staat gepland voor 2025.

De foto’s van het evenement tonen de bijzondere sfeer van zowel de locatie als de netwerkbijeenkomst.